donderdag 22 augustus 2013

Macaroni met champignonsaus

Ja, ik weet dat ik mijn blog een knutselbog genoemd heb, maar koken is ook een soort knutselen, toch? Hier dus een recept voor macaroni met champignonsaus. Ik heb dit veel gemaakt toen ik in een trainingshuis woonde. Mijn toenmalige ergotherapeut deelde het recept met me. Helaas is de champignonsoep die je als saus nodig hebt, niet meer zonder ham te verkrijgen, maar ik hoorde van mijn man dat er bij de Lidl mogelijk een goed alternatief is.

Ingrediƫten (voor 2 personen)

  • 200 gram macaroni.
  • 1 rode paprika, gesneden.
  • 1 ui, gesneden in redelijk grote stukjes.
  • 250 gram champignons, gesneden.
  • 2 teentjes knoflook, geperst of gesneden.
  • Blik Unox champignonsoep (die je nog met water moet aanlengen om er soep van te maken).
  • Evt. snufje zout.
Voeg als optie, omdat het toch niet vegetarisch is als je de soep van Unox gebruikt, 250 gram kipfilet toe.

Bereiding

  • Kook de macaroni.
  • Bak de ui en knoflook aan. Als je kipfilet hebt toegevoegd, bak je dit ook gelijk mee.
  • Voeg de champignons en paprika toe. Bak ongeveer vijf minuten.
  • Voeg de champignonsoep toe. Warm twee minuten mee.
  • Roer de macaroni door de saus.

Ik krijg nu al zin om dit te gaan maken als ik weer eens bij mijn man eet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten